Για να γίνει κατανοητή η έννοια του marketing πρέπει να δοθεί έμφαση στις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών, οι οποίες ικανοποιούνται από την οργανωμένη προσπάθεια μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού. Το κλειδί για το σωστό ξεκίνημα του marketing αποτελεί η έρευνα αγοράς. Το marketing στηρίζει όλη τη δραστηριότητά του στο να κατανοεί τις ανάγκες και τις επιθυμίες του κάθε πελάτη, να κατασκευάζει τα αντίστοιχα προϊόντα / υπηρεσίες με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες που ο πελάτης επιθυμεί, να του τα γνωστοποιήσει μέσω της διαφήμισης, να τα καταστεί διαθέσιμα μέσα από τα κανάλια διανομής (τα μαγαζιά και οι τοποθεσίες που αυτά είναι διαθέσιμα) στην τιμή που θα πρέπει αυτά να πωλούνται.

Απώτερος σκοπός του marketing είναι οι συνεχόμενες πωλήσεις. Γίνεται η προσπάθεια να δημιουργηθεί μία μακροχρόνια σχέση μεταξύ πελάτη και στελεχών του marketing προσφέροντας έτσι υψηλή αξία στα προϊόντα, αξία υψηλότερη από τα αντίστοιχα προϊόντα του ανταγωνισμού. Η υψηλή αυτή αξία επιτυγχάνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, δηλαδή την υπεροχή της ίδιας και των προϊόντων της έναντι του ανταγωνισμού.

Αυτό που προκύπτει από την όλη διαδικασία είναι η πιστότητα των πελατών και οι επαναλαμβανόμενες πωλήσεις των προϊόντων / υπηρεσιών της επιχείρησης. Αξίζει να σημειωθεί, ότι για την προβολή και την προώθηση είναι αναγκαία η διαφήμιση με κάθε μορφή. Επίσης, απαραίτητη είναι η προσωπική πώληση, η προώθηση των πωλήσεων και οι δημόσιες σχέσεις. Η προσωπική πώληση χρειάζεται την παρουσία των πωλητών της κάθε επιχείρησης, η προώθηση χρειάζεται κάποιες ενέργειες προκειμένου να επιτευχθούν μεγάλες πωλήσεις (κουπόνια, δείγματα) και τέλος οι δημόσιες σχέσεις έχουν ως στόχο να δημιουργήσουν μέσω της διασημότητας τους μια θετική εικόνα για την επιχείρηση και τα προϊόντα της.